Onze geliefde partners
De Buurt werkt samen met organisaties die ook streven naar een fijne buurt waarin je elkaar groet, kent en helpt.

Grote dank gaat uit naar onze landelijke partners voor het geloof in onze dromen en plannen en de steun die we daarvoor van hen ontvangen. Gezamenlijk vergroten we onze slagkracht om een zo groot mogelijke maatschappelijke impact te maken. Ook partner worden van De Buurt? Bekijk dan deze pagina.
Wij werken samen met
Partners
Nationale Postcode Loterij
Nationale Postcode Loterij bewondert de inzet van De Buurt om Nederlandse buurten te versterken. Door het samenbrengen van uiteenlopende buurtbewoners die elkaar normaal niet zouden spreken of leren kennen, ontstaat er een unieke mix van mensen die elkaar ook na de activiteiten blijven zien. Zo creëren zij ontmoetingen tussen mensen die elkaar anders niet spreken of leren kennen en wordt de cohesie in de buurt versterkt.

Univé Buurtfonds
Een verbonden buurt is een gelukkige, gezonde en veiligere buurt. Een plek waar mensen zich thuisvoelen, naar elkaar omkijken en voor elkaar klaar staan. Daarom werken Univé en Stichting de Buurt samen aan het verbinden van verschillende soorten buurtbewoners door het organiseren van vrolijke buurtactiviteiten. Zoals de Buurtcamping: een driedaagse pop-up camping in eigen stadspark. Zo zorgen we samen voor beter en meer contact tussen buren.

Oranje Fonds
Het Oranje Fonds zet zich in voor een samenleving waarin niemand er alleen voor staat en iedereen mee kan doen. Het fonds is er om mensen en initiatieven te versterken en te verbinden. Om die reden ondersteunen zij De Buurtcampings door heel het land.

VSB fonds
Het VSBfonds heeft een sociale, inclusieve en creatieve samenleving voor ogen. Een samenleving waarin mensen met verschillende achtergronden elkaar ontmoeten, inspireren en met elkaar verbonden raken. Een samenleving waarin iedereen eerlijke kansen krijgt om zelf vooruit te komen in het leven en er ook voor een ander te kunnen zijn. Daarom ondersteunen zij sociaal-maatschappelijke en culturele initiatieven zoals De Buurtcamping.

Noaber
Noaber neemt als familiestichting een bijzondere positie in het foundationlandschap in. Ze richten zich op grote maatschappelijke uitdagingen en streven naar verandering op systeemniveau. Dankzij de foundation kan De Buurt de komende twee jaar onafhankelijk onderzoek laten doen naar haar maatschappelijke kosten en baten.

ASML
Als partner van De Buurt ondersteunt ASML initiatieven om de sociale samenhang en de kwaliteit van leven in de Brainportregio te versterken. Met Buurtcampings en Buurtbankjes helpen we buurten dichter bij elkaar te brengen en zorgen we voor meer onderlinge betrokkenheid. ASML gelooft in de kracht van samenwerking en investeren in projecten die écht verschil maken voor de gemeenschap.

Booking.com
‘Het voor iedereen makkelijker maken de wereld te beleven’ is dé missie van Booking.com. Door samen te werken met De Buurtcamping bieden zij buurtbewoners de mogelijkheid om even een andere wereld in te stappen, nieuwe mensen en culturen te ontmoeten en dat allemaal om de hoek! Verder kan het zo maar zijn dat je op onze campings geholpen wordt door een Booking.com-vrijwilliger!

Conclusion Consulting
De consultants van Conclusion geven De Buurt advies over de inrichting van de organisatie, het vormgeven van de strategie en het onderzoeken van verdienmodellen. Conclusion Consulting is een energieke consultancy club die opereert in een (digitale) wereld die iedere week weer anders is.

Een tegen Eenzaamheid
Met de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid slaan bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheidsinstellingen de handen ineen om eenzaamheid te verminderen. Zo organiseert het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ieder jaar de Week Tegen Eenzaamheid. Hier doen wij aan mee met de BuurtBankjesDag.

Brouwerij t IJ
Sinds 1985 brouwt ‘t IJ eigenzinnig speciaalbier. Voorheen alleen geschonken in een voormalig kraakpand, tegenwoordig kan je een lekker biertje van Brouwerij ‘t IJ door heel Nederland bestellen. Met de slogan: ‘leef met je kop omhoog’, zijn ze inmiddels niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Dit jaar kan je in 50 supermarkten door het land een BuurtBankje winnen dankzij de brouwer!

Jantje Beton
Er zijn te weinig plekken waar kinderen veilig kunnen buitenspelen en dat moet veranderen! Jantje Beton wil dat er meer speelplekken komen die toegankelijk, avontuurlijk, inspirerend en bovenal veilig zijn. Samen met De Buurt gaan we aan de slag om in en rond zoveel mogelijk (buurt) speeltuinen activiteiten te organiseren zodat nog meer kinderen gaan buitenspelen.
